Jak ja mogłem bez nich żyć? Dziś zastanawiam się jak ja mogłem żyć bez tych narzędzi, teraz sobie tego nie wyobrażam! Testowałem wiele aplikacji do zarządzania czasem, sprzedażą, procesem rekrutacyjnym i innych, ale zawsze coś mi nie odpowiadało…
Czasem był to interfejs, innym razem słaby support, kolejnym koszt aplikacji, który przerastał mój budżet. Nie poddawałem się i testowałem dalej.
W końcu znalazłem i zainstalowałem tych 7 aplikacji. Co się wtedy stało? Zauważyłem, że realizuję więcej rekrutacji, jestem lepiej zorganizowany i inni też na tym korzystają. Dlatego chcę podzielić się tą listą z Tobą!
Lista Narzędzi – 7 Aplikacji, Które Pomogły Mi W Rekrutacji i Sprzedaży
Zrozumiałem, że w obecnych czasach powinniśmy wykorzystywać technologie do naszej pracy i szukać rozwiązań, które sprawią, że praca będzie przyjemniejsza i szybsza.
Uwierz mi, chcesz poznać te narzędzia i wdrożyć jej do codziennej pracy, ponieważ mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę jak bardzo pomogły mi i jak bardzo mogą pomóc Tobie. Zaczynajmy!
1. NOZBE – Zarządzanie Zadaniami Teraz To Pestka!
W Nozbe zakochałem się od pierwszego wejrzenia, chociaż moja żona do tej pory nie może się do niego przekonać 🙂
Nozbe jest aplikacją do zarządzania czasem i projektami. Jest bardzo prosta w obsłudze, ale posiada również wiele zaawansowanych funkcji. Inspiracją do jej stworzenia była metoda Getting Things Done.
W aplikacji istnieje możliwość współdzielenia projektów z osobami z zespołu, dodawania etykiet do zadań, określania ich czasu oraz powtarzalności. Pozwala Ci to estymować czas bardziej realnie i nie brać na swoje barki zbyt wiele, jeśli widzisz, że już masz zaplanowanych 16h na dany dzień.
Aktualnie jest to miejsce, w którym tworzę również procesy swojej pracy, listy TO DO, przechowuję informację o przeczytanych książkach oraz zarządzam wszystkimi zadaniami związanymi z firmą, jak i życiem prywatnym.
Dodatkowo warto wspomnieć, że jest to aplikacja stworzona przez Polski zespół z Michałem Śliwińskim na czele, który zarządza firmą i pracownikami pracującymi w Nozbe praktycznie w 100% zdalnie. Da się? Da się!
- Cena: 19,-zł netto miesięcznie
- Rodzaj aplikacji: Aplikacja webowa + dostępna na smartphony
- Adres: https://nozbe.com/pl/

2. POCKET – Wszystkie Artykuły W Jednym Miejscu
Wchodzisz na blogi, artykuły, profile w social media i zapisujesz je w różnych miejscach. Wiadomo, że chętnie do nich wrócisz, ale powiem Ci, jaka jest prawda. NIE WRÓCISZ!
Wiesz dlaczego? Ponieważ część rzeczy masz zapisanych jako ZAPISANE na Facebooku, część z nich dodałeś w zakładkach ULUBIONE w przeglądarce, jeszcze inne przesyłasz sam do siebie mailem (nie mów, że tego nie znasz :D).
Przychodzi dzień, że coś byś poczytał, ale w sumie to nie wiesz, od czego zacząć. No i właśnie do tego jest Pocket. Zapisujesz w nim, dzięki przyciskowi na pasku w przeglądarce wszystkie treści, które chcesz mieć w jednym miejscu.
Wchodzisz na stronę z artykułem – klik – zapisane, wchodzisz na ciekawy post – klik zapisane. Potem dodajesz tylko odpowiednie tagi, żeby się odnaleźć w zapisanych treściach i wracasz, kiedy chcesz, ponieważ aplikacja może ściągnąć treści na Twój telefon i na dodatek możesz nie mieć internetu, żeby je przeglądać!
- Cena: Darmowa
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome + Aplikacja na smartphony
- Adres: https://getpocket.com/
3. SESSION BUDDY – Zapisz Sesje Trzema Kliknięciami
Ile miałeś najwięcej otworzonych kart w jednym oknie wyszukiwarki? Widziałem osoby, które potrafią upchnąć nawet po 50-60 kart i to jest narzędzie, które na pewno im się przyda!
Dzięki Session Buddy możesz zapisać wszystkie karty w jednym miejscu i wrócić do nich w dowolnym momencie. Jako rekruterzy wiemy, że okna są po to, żeby je otwierać więc przynajmniej stwórzmy sobie miejsce do ich przechowywania 😉
- Cena: Darmowa
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome
- Adres: http://sessionbuddy.com/
4. SKRAPP – Znajdź Dane Kontaktowe W Prosty Sposób
Ile razy zdarzyło Ci się szukać adresu e-mail do potencjalnego klienta lub kandydata? Dla rekrutera to chleb powszedni, szukamy, węszymy, kombinujemy jak się do nich dostać.
Z pomocą przychodzi nam aplikacja SKRAPP, która umożliwia nam wygenerowanie firmowego e-maila do danej osoby na Linkedin. W jaki sposób to robi? Na podstawie e-maili pracowników firmy oraz wzoru ich e-maili tworzy nam e-mail konkretnej osoby.
Nie korzystam z niej jakoś bardzo często, ponieważ wychodzę z założenia, że jak już znalazłem osobę na Linkedin to ją zaproszę i porozmawiam, ale podobno fajnie się sprawdza przy „skrappowaniu” dużej bazy i działając z aplikacją Reply, która służy do automatyzacji korepondencji i followupowania.
- Cena: Darmowa do 150 e-maili miesięcznie
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome
- Adres: https://skrapp.io/

5. GRAMMARLY – Już Nigdy Nie Popełniaj Błędów Językowych
Wielu kandydatów i klientów zwraca uwagę nie tylko na to, co do nich piszemy, ale też jak do nich piszemy. Dlatego jak dochodzi do tego, że musimy pisać w języku angielskim warto mieć jeszcze swojego asystenta. (Google trochę koślawo tłumaczy).
Grammarly pomoże nam z błędami zarówno tymi ortograficznymi, jak i stylistycznymi. Dzięki sztucznej inteligencji wyłapie wiele szczegółów, które możemy poprawić w naszym tekście.
Jak stare przysłowie mówi: Jak piszesz, tak Cię widzą. Dlatego lepiej, żeby widzieli Cię wyrażnie.
- Cena: Darmowa
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome
- Adres: https://www.grammarly.com/
6. GLOSSARY TECH – Specjalistyczne Zwroty W Jednym Miejscu
Wyobraź sobie sytuację, że otrzymujesz projekt rekrutacyjny na stanowisko z branży IT, na które nie rekrutowałeś wcześniej. Wchodzisz na profil kilku kandydatów na Linkedin i już wiesz, że nie rozumiesz z tego nic lub bardzo nie wiele. Co robisz?
Włączasz Glossary Tech i to on tłumaczy Ci wszystkie nazwy technologii, języków programowania, frameworków itp.
Nie musisz już kopiować wszystkiego do Googla, masz to w jednym miejscu, zaprezentowane w bardzo prosty i czytelny sposób. Szybko dowiesz się, że C# to nie kolejny modny hasztag na Instagramie.
PS. Istnieje również możliwość skanowania w taki sam sposób CV.
- Cena: Darmowa
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome
- Adres: https://glossarytech.com/
7. PIPEDRIVE – Sprzedawaj Jak Profesjonalny Handlowiec
Czy wiesz czym jest lejek sprzedaży? Już Ci tłumaczę. Sprzedaż podzielona jest na kilka etapów w lejku i nasi potencjalni klienci przechodzą w nim na kolejne poziomy. Umożliwia nam to obserwowanie ile osób dodaliśmy jako nasze leady, z iloma osobami się skontaktowaliśmy, złożyliśmy ofertę i podpisaliśmy umowę.
W Pipedrive widzisz wszystko jak na dłoni. Aplikację możesz traktować jako swój CRM do zarządzania klientami oraz procesem sprzedaży. W łatwy sposób możesz dodawać przypomnienia oraz wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Ci realizować sprzedaż usług rekrutacyjnych.
Jak we wszystkich aplikacjach, mega ważne jest, żeby uzupełniać je na bieżąco i korzystać z nich na co dzień, przez co wejdzie to nam w nawyk i przyniesie konkretne efekty.
- Cena: 15 Euro miesięcznie
- Rodzaj aplikacji: Aplikacja webowa + dostępna na smartphony
- Adres: https://www.pipedrive.com/pl

Podsumowanie
Korzystajmy z rozwiązań analogowych, nie ma w nich nic złego. Czasami lepiej pomysły zapisuje się na żółtych karteczkach, mapy myśli rysuje się na kartonach, czy dodaje zadania w papierowym kalendarzu.
Nie oznacza to, że nie możemy korzystać z nowych technologii i łączyć ze sobą tych dwóch światów. Narzędzia HR to teraz nie tylko ATSy czy CRM, ale również szereg dodatkowych aplikacji, które sprawią, że Ty jako rekruter będziesz bardziej efektywny, a Twoja praca będzie przyjemniejsza. Tak, to możliwe! Nie zwlekaj instaluj 🙂
PS. Pamiętaj, że to jest lista moich TOP 7, z czasem będą dochodzić kolejne. Najważniejsze jest, żebyś znalazł swoje ulubione aplikacje, które usprawnią Ci pracę.
Ciekawy artykuł. Jako osoba dopiero rozpoczynająca pracę w HR z pewnością poznam je bliżej i wrócę by podzielić się wrażeniami. Dziś trafiłem na twój blog, któryś artykuł z kolei i fajnie się czyta.
Cieszę się Piotr, że Ci się fajnie czyta 🙂 Wpadaj często!
Ciekawy artykuł, większości z tych narzędzi nie znam i chętnie wypróbuję
Super, sprawdź je koniecznie, na pewno jakieś przypadnie Ci do gustu 🙂
Dzięki za wskazanie Nozbe! Faktycznie pracujemy w 100% zdalnie i jak najbardziej jest to możliwe 😊
Również polecam Grammarly, korzystam z niego na co dzień. Jeśli szukasz podobnego narzędzia dla języka polskiego, to pomocny może być Jasnopis 🙂
Zdarzało mi się korzystac z Jasnopisu, też mi się podobał, dzięki!
Grammarly i Glossary tech używam od dawna i bardzo lubię 🙂 natomiast Pocket na pewno wypróbuję, wygląda ciekawie 😉
Jak będziesz korzystać z Pocketa to zacznij od razu dodawać tagi, wiele ułatwia przy odnajdowaniu artykułów.
Pocket u mnie skończył się przeładowaniem artykułów do przeczytania. Nie mam takiej mocy przerobowej, żeby to ogarnąć 🙁 Przestałem korzystać.
ToDoist – to co Nozbe w sumie
Trello – możne fajnie skonfugurować pod swoje potrzeby, tablica kanban
Toggl – mierzenie czasu pracy, bardzo fajne narzędzie zwiększające naszą produktywność
Grammarly – must have
Session Buddy – ciekawe muszę spróbowac.