Jak ja mogłem bez nich żyć? Dziś zastanawiam się jak ja mogłem żyć bez tych narzędzi, teraz sobie tego nie wyobrażam! Testowałem wiele aplikacji do zarządzania czasem, sprzedażą, procesem rekrutacyjnym i innych, ale zawsze coś mi nie odpowiadało…
Czasem był to interfejs, innym razem słaby support, kolejnym koszt aplikacji, który przerastał mój budżet. Nie poddawałem się i testowałem dalej.
W końcu znalazłem i zainstalowałem tych 8 aplikacji. Co się wtedy stało? Zauważyłem, że realizuję więcej rekrutacji, jestem lepiej zorganizowany i inni też na tym korzystają. Dlatego chcę podzielić się tą listą z Tobą!
Lista Narzędzi – 8 Aplikacji, Które Pomogły Mi W Rekrutacji i Sprzedaży
Zrozumiałem, że w obecnych czasach powinniśmy wykorzystywać technologie do naszej pracy i szukać rozwiązań, które sprawią, że praca będzie przyjemniejsza i szybsza.
Uwierz mi, chcesz poznać te narzędzia i wdrożyć jej do codziennej pracy, ponieważ mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę jak bardzo pomogły mi i jak bardzo mogą pomóc Tobie. Zaczynajmy!
1. PeopleForce – Zatrudniaj łatwiej niż myślisz!
PeopleForce to platforma, która pomoże Ci zarządzać całym procesem zatrudniania nowych pracowników – od pierwszego kontaktu z kandydatem, przez prebording, aż po skuteczny onboarding. Częścią platformy jest moduł PeopleRecruit, który usprawnia proces selekcji i interakcję z kandydatami, eliminując potrzebę stosowania innych aplikacji czy instalacji dodatkowych wtyczek przez programistów.
PeopleRecruit posiada własne rozszerzenie Google Chrome o nazwie PeopleProspector, które pozwala zbierać informacje z profili kandydatów lub CV bezpośrednio do systemu z witryn takich jak LinkedIn i Jooble. Możesz wygodnie tagować kandydatów, a także przesyłać ich dane od razu do odpowiedniego lejka rekrutacyjnego dla konkretnego stanowiska.
Platforma PeopleForce umożliwia kontakt z kandydatami z poziomu systemu: wysyłanie automatycznych wiadomości e-mail, szybkie uzupełnianie informacji i planowanie rozmów kwalifikacyjnych we wspólnym kalendarzu. Pozwala również prowadzić komunikację z zespołem rekrutacyjnym, który może oceniać kandydatów i zostawiać swoje oceny oraz komentarze.
Postęp kandydata jest śledzony w czasie rzeczywistym za pomocą wygodnych ścieżek rekrutacyjnych, podobnych do tablic Kanban, a system automatycznie gromadzi dane analityczne na potrzeby raportów wewnętrznych.
Co najlepsze, wszystkie funkcje platformy możesz przetestować zupełnie za darmo w trakcie 14-dniowego okresu próbnego.

2. NOZBE – Zarządzanie Zadaniami Teraz To Pestka!
W Nozbe zakochałem się od pierwszego wejrzenia, chociaż moja żona do tej pory nie może się do niego przekonać 🙂
Nozbe jest aplikacją do zarządzania czasem i projektami. Jest bardzo prosta w obsłudze, ale posiada również wiele zaawansowanych funkcji. Inspiracją do jej stworzenia była metoda Getting Things Done.
W aplikacji istnieje możliwość współdzielenia projektów z osobami z zespołu, dodawania etykiet do zadań, określania ich czasu oraz powtarzalności. Pozwala Ci to estymować czas bardziej realnie i nie brać na swoje barki zbyt wiele, jeśli widzisz, że już masz zaplanowanych 16h na dany dzień.
Aktualnie jest to miejsce, w którym tworzę również procesy swojej pracy, listy TO DO, przechowuję informację o przeczytanych książkach oraz zarządzam wszystkimi zadaniami związanymi z firmą, jak i życiem prywatnym.
Dodatkowo warto wspomnieć, że jest to aplikacja stworzona przez Polski zespół z Michałem Śliwińskim na czele, który zarządza firmą i pracownikami pracującymi w Nozbe praktycznie w 100% zdalnie. Da się? Da się!
- Cena: 19,-zł netto miesięcznie
- Rodzaj aplikacji: Aplikacja webowa + dostępna na smartphony
- Adres: https://nozbe.com/pl/

3. POCKET – Wszystkie Artykuły W Jednym Miejscu
Wchodzisz na blogi, artykuły, profile w social media i zapisujesz je w różnych miejscach. Wiadomo, że chętnie do nich wrócisz, ale powiem Ci, jaka jest prawda. NIE WRÓCISZ!
Wiesz dlaczego? Ponieważ część rzeczy masz zapisanych jako ZAPISANE na Facebooku, część z nich dodałeś w zakładkach ULUBIONE w przeglądarce, jeszcze inne przesyłasz sam do siebie mailem (nie mów, że tego nie znasz :D).
Przychodzi dzień, że coś byś poczytał, ale w sumie to nie wiesz, od czego zacząć. No i właśnie do tego jest Pocket. Zapisujesz w nim, dzięki przyciskowi na pasku w przeglądarce wszystkie treści, które chcesz mieć w jednym miejscu.
Wchodzisz na stronę z artykułem – klik – zapisane, wchodzisz na ciekawy post – klik zapisane. Potem dodajesz tylko odpowiednie tagi, żeby się odnaleźć w zapisanych treściach i wracasz, kiedy chcesz, ponieważ aplikacja może ściągnąć treści na Twój telefon i na dodatek możesz nie mieć internetu, żeby je przeglądać!
- Cena: Darmowa
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome + Aplikacja na smartphony
- Adres: https://getpocket.com/
4. SESSION BUDDY – Zapisz Sesje Trzema Kliknięciami
Ile miałeś najwięcej otworzonych kart w jednym oknie wyszukiwarki? Widziałem osoby, które potrafią upchnąć nawet po 50-60 kart i to jest narzędzie, które na pewno im się przyda!
Dzięki Session Buddy możesz zapisać wszystkie karty w jednym miejscu i wrócić do nich w dowolnym momencie. Jako rekruterzy wiemy, że okna są po to, żeby je otwierać więc przynajmniej stwórzmy sobie miejsce do ich przechowywania 😉
- Cena: Darmowa
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome
- Adres: http://sessionbuddy.com/
5. SKRAPP – Znajdź Dane Kontaktowe W Prosty Sposób
Ile razy zdarzyło Ci się szukać adresu e-mail do potencjalnego klienta lub kandydata? Dla rekrutera to chleb powszedni, szukamy, węszymy, kombinujemy jak się do nich dostać.
Z pomocą przychodzi nam aplikacja SKRAPP, która umożliwia nam wygenerowanie firmowego e-maila do danej osoby na Linkedin. W jaki sposób to robi? Na podstawie e-maili pracowników firmy oraz wzoru ich e-maili tworzy nam e-mail konkretnej osoby.
Nie korzystam z niej jakoś bardzo często, ponieważ wychodzę z założenia, że jak już znalazłem osobę na Linkedin to ją zaproszę i porozmawiam, ale podobno fajnie się sprawdza przy “skrappowaniu” dużej bazy i działając z aplikacją Reply, która służy do automatyzacji korepondencji i followupowania.
- Cena: Darmowa do 150 e-maili miesięcznie
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome
- Adres: https://skrapp.io/

6. GRAMMARLY – Już Nigdy Nie Popełniaj Błędów Językowych
Wielu kandydatów i klientów zwraca uwagę nie tylko na to, co do nich piszemy, ale też jak do nich piszemy. Dlatego jak dochodzi do tego, że musimy pisać w języku angielskim warto mieć jeszcze swojego asystenta. (Google trochę koślawo tłumaczy).
Grammarly pomoże nam z błędami zarówno tymi ortograficznymi, jak i stylistycznymi. Dzięki sztucznej inteligencji wyłapie wiele szczegółów, które możemy poprawić w naszym tekście.
Jak stare przysłowie mówi: Jak piszesz, tak Cię widzą. Dlatego lepiej, żeby widzieli Cię wyrażnie.
- Cena: Darmowa
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome
- Adres: https://www.grammarly.com/
7. GLOSSARY TECH – Specjalistyczne Zwroty W Jednym Miejscu
Wyobraź sobie sytuację, że otrzymujesz projekt rekrutacyjny na stanowisko z branży IT, na które nie rekrutowałeś wcześniej. Wchodzisz na profil kilku kandydatów na Linkedin i już wiesz, że nie rozumiesz z tego nic lub bardzo nie wiele. Co robisz?
Włączasz Glossary Tech i to on tłumaczy Ci wszystkie nazwy technologii, języków programowania, frameworków itp.
Nie musisz już kopiować wszystkiego do Googla, masz to w jednym miejscu, zaprezentowane w bardzo prosty i czytelny sposób. Szybko dowiesz się, że C# to nie kolejny modny hasztag na Instagramie.
PS. Istnieje również możliwość skanowania w taki sam sposób CV.
- Cena: Darmowa
- Rodzaj aplikacji: Rozszerzenie Chrome
- Adres: https://glossarytech.com/
8. PIPEDRIVE – Sprzedawaj Jak Profesjonalny Handlowiec
Czy wiesz czym jest lejek sprzedaży? Już Ci tłumaczę. Sprzedaż podzielona jest na kilka etapów w lejku i nasi potencjalni klienci przechodzą w nim na kolejne poziomy. Umożliwia nam to obserwowanie ile osób dodaliśmy jako nasze leady, z iloma osobami się skontaktowaliśmy, złożyliśmy ofertę i podpisaliśmy umowę.
W Pipedrive widzisz wszystko jak na dłoni. Aplikację możesz traktować jako swój CRM do zarządzania klientami oraz procesem sprzedaży. W łatwy sposób możesz dodawać przypomnienia oraz wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Ci realizować sprzedaż usług rekrutacyjnych.
Jak we wszystkich aplikacjach, mega ważne jest, żeby uzupełniać je na bieżąco i korzystać z nich na co dzień, przez co wejdzie to nam w nawyk i przyniesie konkretne efekty.
- Cena: 15 Euro miesięcznie
- Rodzaj aplikacji: Aplikacja webowa + dostępna na smartphony
- Adres: https://www.pipedrive.com/pl

Podsumowanie
Korzystajmy z rozwiązań analogowych, nie ma w nich nic złego. Czasami lepiej pomysły zapisuje się na żółtych karteczkach, mapy myśli rysuje się na kartonach, czy dodaje zadania w papierowym kalendarzu.
Nie oznacza to, że nie możemy korzystać z nowych technologii i łączyć ze sobą tych dwóch światów. Narzędzia HR to teraz nie tylko ATSy czy CRM, ale również szereg dodatkowych aplikacji, które sprawią, że Ty jako rekruter będziesz bardziej efektywny, a Twoja praca będzie przyjemniejsza. Tak, to możliwe! Nie zwlekaj instaluj 🙂
PS. Pamiętaj, że to jest lista moich TOP 7, z czasem będą dochodzić kolejne. Najważniejsze jest, żebyś znalazł swoje ulubione aplikacje, które usprawnią Ci pracę.
Ciekawy artykuł. Jako osoba dopiero rozpoczynająca pracę w HR z pewnością poznam je bliżej i wrócę by podzielić się wrażeniami. Dziś trafiłem na twój blog, któryś artykuł z kolei i fajnie się czyta.
Cieszę się Piotr, że Ci się fajnie czyta 🙂 Wpadaj często!
Ciekawy artykuł, większości z tych narzędzi nie znam i chętnie wypróbuję
Super, sprawdź je koniecznie, na pewno jakieś przypadnie Ci do gustu 🙂
Dzięki za wskazanie Nozbe! Faktycznie pracujemy w 100% zdalnie i jak najbardziej jest to możliwe ?
Również polecam Grammarly, korzystam z niego na co dzień. Jeśli szukasz podobnego narzędzia dla języka polskiego, to pomocny może być Jasnopis 🙂
Zdarzało mi się korzystac z Jasnopisu, też mi się podobał, dzięki!
Grammarly i Glossary tech używam od dawna i bardzo lubię 🙂 natomiast Pocket na pewno wypróbuję, wygląda ciekawie 😉
Jak będziesz korzystać z Pocketa to zacznij od razu dodawać tagi, wiele ułatwia przy odnajdowaniu artykułów.
Pocket u mnie skończył się przeładowaniem artykułów do przeczytania. Nie mam takiej mocy przerobowej, żeby to ogarnąć 🙁 Przestałem korzystać.
ToDoist – to co Nozbe w sumie
Trello – możne fajnie skonfugurować pod swoje potrzeby, tablica kanban
Toggl – mierzenie czasu pracy, bardzo fajne narzędzie zwiększające naszą produktywność
Grammarly – must have
Session Buddy – ciekawe muszę spróbowac.
Ciekawy artykuł
Każda firma, czy też osoba, która zajmuje się rekrutacją musi posiadać doświadczenie oraz odpowiednie narzędzia. Dla nas zajmuje się tym procesem agencja pracy tymczasowej Profit Group. Nie musimy martwić się o brak pracowników, bo na bieżąco dzięki nim mamy chętne osoby z Ukrainy, Białorusi i Mołdawii.
Do listy bezpłatnych narzędzi dla rekruterów warto dorzucić bezpłatny ATS – tomHRM ma takie narzędzie.Darmowy pakiet pozwala przeprowadzić do 3 rekrutacji jednocześnie i nie ma limitu danych w archiwum. Serdecznie polecamy!
Your blog stands out in a sea of generic and formulaic content Your unique voice and perspective are what keep me coming back for more
Top Reinigungsfirma in München – schnell, gründlich und preiswert